دسته بندی :  وبلاگ

نحوه رفع جای سوختن فرش

کافی است زمانی که جسمی داغ در دستمان است کمی عجله داشته باشیم، سرمان شلوغ باشد و یا بی‌دقتی کنیم. در این صورت ما می‌مانیم  و لکه‌های کوچک و بزرگ سوختگی روی فرش و موکت که در نگاه اول به‌ نظر می‌رسد راهی برای رفع آنها نیست ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که همسرتان مشغول صحبت کردن با تلفن یا کسی باشد و حواسش به سیگارش نباشد که تکه ایی از سیگارش روی فرش می‌افتد و فرش شما را می‌سوزاند  و شما از این بابت خیلی ناراحت میشوید خب یک حادثه است و نمیشود کاریش کرد. به فکرتان می‌رسد که فقط می‌توانم این فرش را عوض کنم تا این زشتی را دیگر نبینم ولی ما اینجا هستیم تا که به شما آموزش بدهیم بدون این که فرش خانه خود را در اثر هر گونه سوختگی عوض کنید می‌توانید با راه حل‌های ما فرش را تمیز کنید مانند روز اول.


قالیشویی لاله در اصفهان متخصص در شستشوی انواع قالی‌های دست بافت

سوختگی فرش


سوختگی در فرش می‌تواند بنا به دلایلی مختلفی ازجمله سوختگی ناشی از قابلمه داغ، زغال، سیگار، اتو، شمع و…اتفاق بیفتد

 

 

 

رفع سوختگی زغال یا سیگار روی فرش

اگر سیگار یا زغالی بر روی فرش بیفتد می‌توانید برای رفع لکه آن ابتدا سطح سوخته شده را صاف کنید و سپس با جارو گرد و سیاهی را از روی آن پا کنید . سپس با نوک قیچی یا کاردک و با دقت به صورتی که به بافت قالی آسیب نرساند پرز سوخته شده را از سطح آسیب دیده جدا کنید. با شامپو فرش یا از محلول آب وآب اکسیژنه برای شستشو قالی استفاده کنید و سپس سطح شسته شده را در قسمت بالاتری از کف زمین قرار دهید تا خشک شود . اما برای سوختگی‌های عمیق‌تر در این موارد باید به رفوگری مراجعه کنید . برای قسمت‌های ساده یا فرشهای پرز دار می‌توانید سطحی از پرز را متناسب با این میزان از سوختگی از قسمت سالم جدا کنید و با چسب بر روی قسمت سوخته شده قرار دهید.

قالیشویی لاله در اصفهان  بهترین متخصص در رفوگری فرش 

سوختگی موکت با اتو


رفع سوختگی شمع روی فرش

در صورتی که فرش یا موکت شما در اثر ذوب شدن شمع در حال سوختن، دچار آسیب شد، به محض وقوع لکه، آن را پاک کنید. لکه‌های مایع شمع که هنوز سفت نشده است را، با یک حوله کتان یا دستمال کاغذی‌های سفید خشک کنید. هرگز دستمال را روی موکت مالش ندهید، چون باعث می‌شود به داخل فیبر نفوذ کند، فقط سعی کنید آن را خشک نمایید. با فشار دست روی حوله خشک، این قسمت را تقریبا خشک کنید.


سوختگی فرش با سیگار

ما در قالیشویی لاله اصفهان با استفاده از کادر مجرب و متعهد به صورت تخصصی بر ترمیم کردن ریشه قالی در اصفهان و همچنین شستشو تخصصی ریشه فرش و قالی در حال فعالیت هستیم.


 رفع سوختگی اتو روی فرش

یکی دیگر از انواع سوختگی بر روی فرش، سوختگی ناشی از اتوی داغ می‌باشد. چنانچه باز هم سوختگی و زردی ایجاد شده کم و محدود بود، می‌توانید با استفاده از یک پیاز به رفوی ان بپردازید. پیار را نصف نمایید و روی سوختگی قرار دهید و در اخر محل لکه را با اب سرد بشورید. باید اضافه کرد که تمامی روش‌های پیشنهاد شده در این مقاله در خصوص سوختگی‌های خفیف و سطحی می‌باشد چنانچه عمق و حجم سوختگی بالا باشد جهت رفو و ترمیم می‌بایست از خدمات قالیشویی‌ها بهره گرفت.


از بین بردن جای سوختگی


رفع سوختگی اجسام داغ روی فرش

معمولا سوختگی با ظروف داغ مثل قابلمه و بشقاب داغ، آن‌چنان جدی نیست. از یک تکه یخ برای از بین بردن لکه استفاده کنید. سپس در جهت خواب فرش آن را جارو بزنید، تا یکدست شود.


Carpet burns


برای رفو فرش ماشینی سوخته می‌توانید به وسیله یک ریش‌ تراش یا موچین، مقداری پرز از قسمت سالم فرش جدا کنید توجه داشته باشید که بخش‌های جدا شده متناسب با نقش فرش شما باشد. سپس مقداری چسب به قسمت سوخته شده فرش بزنید و پرزها را بر روی آن گذاشته و فشار دهید. سپس روی آن یک وسیله سنگین مثل کتاب قطور بگذارید و اجازه دهید کاملا خشک شود، در مورد موکت هم دقیقا به همین ترتیب می‌توانید عمل نمایید.

اگر لکه سوختگی فرشتان خیلی زیاد است و خودتان نمی‌توانید با راهکار‌های بالا آن را از بین ببرید با قالیشویی لاله  09138044051  تماس بگیرید و فرش خود را به متخصصین رفوگری ما بسپارید.


نظرات شما

    افزودن نظر شما